新会员区

小米的部落格
[主页]->[新会员区]->[小米的部落格]->[Falun Gong was Frustrated in its Attack to Wikipedia]
小米的部落格
·郭文贵家族港岛岁月:豪宅价值15亿 涉案已达百宗
·郭文贵在国外约见媒体遭呛:做人要善良 不要欺负穷人
·约见媒体装可怜 郭文贵公开露面惹议
·约见媒体装可怜 郭文贵公开露面惹议
·《财新周刊》:权力猎手郭文贵
·财新传媒对于郭文贵的再次诋毁行为声明
·郭文贵把水搅混 模糊真相
·揭秘:郭文贵通过宋建国为盘古大观电子屏"漂白"
·郭文贵的“盘古会”完了
·傅政华被控制?郭文贵胡扯八道恶搞
·加艺术家:神韵网站售票具有欺骗性且表演毫无艺术性可言
·美国《弗雷斯诺蜂报》:神韵不仅仅是舞蹈表演
·加拿大女作家:神韵演出存在粗鲁的政治动机
·细数“泸县太伏中学生死亡事件”中造谣生事的海外反华组织
·郭文贵屡次强奸女下属:霸占了女人的身体才能放心
·外交部证实:国际刑警组织正通缉郭文贵
·Interpol issues red notice for Chinese tycoon Guo Wengui 'at Beijing's
·国际刑警组织红色通缉令:全球缉拿在逃华商郭文贵
·“战神”郭文贵的暗战秘史(上)
·“战神”郭文贵的暗战秘史(下)
·网曝李洪志女儿将于“大法日”成婚
·出山前的李洪志(组图)
·出山前的李洪志(组图)
·出山前的李洪志(组图)
·出山前的李洪志(组图)
·出山前的李洪志(组图)
·出山前的李洪志(组图)
·我所知道的一些李美歌结婚的内幕
·网曝李洪志女儿将于“大法日”成婚
·出山前的李洪志(组图)
·美国法轮功骨干赖善桃病亡
·赖善桃病亡引发的思考
·赖善桃病亡引发的思考
·赖善桃给谁敲响警钟?
·赖善桃修出的“惑”与“福”
·假冒台湾原住民招摇过市 引抗议法轮功灰溜溜道歉
·刘晓波病危通报
·刘晓波喜爱海洋 骨灰撒大海是刘霞要求(组图)
·郭文贵:法轮功不会有未来的
·郭文貴:法輪功不會有未來的
·李洪志以239万美元出售在美豪宅
·李洪志以239万美元出售在美豪宅
·李洪志以239万美元出售在美豪宅
·侮辱耶稣,亵渎佛主,美国还保护他?谁这么横?
·郭文贵纽约住所遭债主围堵(一)
·郭文贵纽约住所遭债主围堵(二)
·郭文贵纽约住所遭债主围堵(三)
·郭文贵再添10债主 纽约法院受理追债103亿
·臭大了!郭文贵涉180亿债务纠纷 遭债主堵门(图)
·臭大了!郭文贵涉180亿债务纠纷 遭债主堵门(图)
·郭文贵是全世界最可耻的卑鄙小人(视频)
·纽约曼哈顿雪莉—荷兰酒店人群抗议郭文贵是个大骗子
·纽约市民打出巨额横幅“流氓无赖郭文贵滚出美国”
·41家债权人向郭文贵追讨共逾353亿元
·范冰冰聘请世界闻名最牛律所律师控告郭文贵
·纽约民众继续抗议“郭文贵欠债还钱”
·郭文贵牛皮吹破了
·【重磅爆料】郭文贵女助理王雁平帮助撤销“红通”被拒
·郭文贵大恶人彻底沦为过街老鼠
·郭文贵美女秘书屈国姣爆料郭文贵骗取阿联酋30亿美金
·#郭文贵是大流氓(视频)。
·美国福建同乡会名誉主席郑棋召开新闻发布会驳斥郭文贵一伙的谣言
·郭文贵是个大疯子
·重磅爆料:郭文贵贿赂英国前首相布莱尔
·纽约华人继续声讨大骗子、通缉犯郭文贵——还我血汗钱!
·老郭的香港护照等其余证件,还有台湾的
·郭文贵招供:我就是流氓、就是骗子、就是杀人犯(视频)
·纽约华人团体8月22日声讨郭文贵(视频)
·纽约华人团体8月22日声讨郭文贵(视频)
·纽约华人团体8月22日声讨郭文贵(视频)
·郭文貴的商界對手鄭介甫指控郭文貴涉嫌侵佔天津華泰
·郭文貴是流氓無賴滾出美國(視頻)
·紐約華人社團在雪麗—荷蘭酒店對面繼續聲討郭文貴
·紐約華人社團在雪麗—荷蘭酒店對面繼續聲討郭文貴
· 郭文贵滚出美国(视频)
·中国警方向美国遣返一名严重暴力犯罪红通逃犯
·錯信郭文貴助爆料 視頻製作人頂證捏造證據
·8月26日纽约华人继续抗议郭文贵滚出美国(视频)
·郭文贵的名字终于再次出现西方媒体报道中
·郭文贵与美前国土安全部长勾结录音外泄
·8月27日纽约华人抗议郭文贵背信弃义
·郭文贵专坑老领导系列之美国前国土安全部长
·郭文贵背信弃义(8月27日视频):(
·中国器官移植体系受到国际赞誉 回应三大疑问(图)
·8月28日纽约华人抗议称郭文贵是强奸犯、大魔头
·郭文贵是大魔头(8月28日抗议视频):
·8月30日纽约华人继续声讨郭文贵
·8月30日纽约华人继续声讨郭文贵
·郭文贵 骗子(视频)
·郭文贵的烦恼
·郭文贵又要面临新的罪行指控
·美联社独家调查:中国指控郭文贵涉嫌强奸罪
·海航向郭文贵索偿至少3亿美元的损害赔偿
·美联社称北京警方以涉嫌强奸罪调查郭文贵
·铁证如山!被郭文贵强奸的受害人马蕊露面
·9月1日纽约华人社团抗议民族败类、大骗子、诈骗犯郭文贵
·女事主曝光被郭文贵强奸的真相
·女事主曝光被郭文贵强奸的真相
·美联社曝中国警方调查郭文贵案
·贯君刘呈杰孙瑶现身击碎郭文贵谣言
·看看烂人郭文贵的成长史
[列出本栏目所有内容]
欢迎在此做广告
Falun Gong was Frustrated in its Attack to Wikipedia

   

   

   Author: Gregory Drogba

   

   “Everyone can be an editor” is one of the slogans of Wikipedia. But, some anonymous editor should watch out.

   

   In the article named Pressure and Lobbying – Falun Gong’s Tricks against Media Criticism, it writes that the emerging Falun Gong used to bribe web management staff of Wikipedia. Out of our expectations, after the article was published, the story had an unexpected sequel.

   

   According to the edit record of Wikipedia, from April to May, 2016, the article concerning Falun Gong had been edited for over 250 times! We can imagine that most of the modification was trying to use information favorable to Falun Gong to replace the original objective entries in Wikipedia.

   

   These editors do not like us to speak negatively about Falun Gong. For instance, publications of Falun Gong were listed in extremism publications in Russia, and Falun Gong was banned by the court in Kirgizia. Moreover, it was prohibited in China, and followers who claim themselves as “true, kind and tolerant” failed in their lawsuits with reporters.

   

   Staff with Wikipedia had to provide special protection to the article in case the followers modify the information again.

   

   Mild Action

   

   Members of Falun Gong knew clearly that they could not boast themselves anymore, so they made up articles about “Falun Gong Theory” and “History of Falun Gong”. According to maintainers with Wikipedia, there used to be official homepage website of Falun Gong on Wikipedia. Some people required Wikipedia use prominent typographies for Falun Gong website and the content related to “persecutions to Falun Gong”.

   

   Members of Falun Gong even attacked maintainers with Wikipedia. They accused them “violating the rule” and “hired by China Communist Party”, and sent them e-mails to propagate “the only truth”.

   

   On the pages of Wikipedia managing staff who “made wrong decisions”, they put long articles to persuade them believe the “truth” and “kindness” of Falun Gong, and said people who criticize Falun Gong should feel ashamed. After that, there appeared a long criticizing article on Wikipedia BBS, requiring delete of negative articles of Falun Gong and punishment to website managers.

   

   An entry regarding Falun Gong as a heresy made the followers very unhappy. This entry includes studies of many researchers, including two doctors and two B. Litts who consider Falun Gong as a heresy in their books. According to the standard of Wikipedia, publications from Institute of Philosophy of Russia Institute of Science are authorized resources that can hardly be modified. But the followers thought of an unpredicted method. They said these articles had quoted Li Hongzhi and violated American copyright, and required delete the links. However, as long as the origin was noted in the article, writers can quote from others. So no one believed the followers.

   

   Obviously, the followers didn’t know that during the 15-year work of Wikipedia, this kind of argument is not new any more. Experienced website managers are familiar with these tricks. Some of the information was banned according to the rules of Wikipedia and two accounts were locked forever because of “producing virus”.

   

   To show “extensive support”, a follower may register more than one account. One of them was prohibited to upload information for a whole day, and another two were also warned. The articles and websites promoting Falun Gong were deleted. After that, followers became less enthusiastic about doing tricks on Wikipedia. But as predicted by maintainers with Wikipedia, they will return some time later. Since 2008, entries related to Falun Gong have been periodically checked.

   

   Where did they come from?

   

   Wikipedia can be registered anonymously. You can even use it without registration. Besides, Wikipedia doesn’t require users to show their belief in the register. But if a group of users care nothing but repost links of “master’s” (what followers call Li Hongzhi) words, people will notice that.

   

   There are problems on other versions of Wikipedia. For instance, in English version, “official” entries were illegally put onto the website. The entry considered Falun Gong as a “traditional Chinese school”, and the founder was not the forest police retired in 1992. Of course, before 1992, no matter in China or in other countries, no one had heard of Falun Gong. But Falun Gong followers insisted to call it a mysterious Chinese tradition. These boasting stories were all wiped out in English e-books, paper encyclopedias and expert appraisals.

(2016/06/19 发表)

blog comments powered by Disqus

©Boxun News Network All Rights Reserved.
所有栏目和文章由作者或专栏管理员整理制作,均不代表博讯立场